Kok Sten Gredsted-Hansen, cater Bettina Bahl Franke og kok Per Vadgaard fra Det Grønne Køkken deltager i Forårsmessen.

Smagsprøver hos Det Grønne Køkken

Teamet i Det Grønne køkken består af kok Sten Gredsted-Hansen, cater Bettina Bahl Franke og kok Per Vadgaard.

På Forårsmessen 2020 vil alle, der har lyst, kunne komme forbi standen og få smagsprøver og få en snak med Bettina B. Franke og Per Vadgaard Nielsen.

“Det bliver dejligt at kunne få en god snak med alle, der kender os”, siger Per Vadgaard Nielsen.

For ham har det været en spændende rejse siden 2002.

“Jeg har været med hele tiden og at vi til stadighed udvikler os”, siger Per Vadgaard Nielsen.

Ugepakker

Det Grønne køkken præsenterer et nyt initiativ i form af ugepakker og “convenience-mad”. 

Ugepakkerne består af helt færdiglavede retter. Det betyder, at maden blot skal varmes op, før den er klar til servering. 

Det er især børnefamilier og ældre, der indtil videre har benyttet sig af ugepakkerne. 

Det Grønne Køkken fortsætter med at levere “convenience-mad” til SuperBrugsens slagterafdeling. 

“Convenience-mad” er færdigretter, der ligesom ugepakkerne kan gøre hverdagen lettere for travle familier.

“Maden er forskellig fra uge til uge. Der er nye retter til alle dage, og den er helt færdiglavet. Den skal bare varmes – nemmere bliver det ikke,” siger Bettina Bahl Franke

På standen står Bettina Bahl Franke klar med smagsprøver. En påskefrokostudstilling vil blive opstillet, så man kan se, hvordan en sådan vil se ud, hvis man vil spare sig noget tid og bestille fra Det Grønne Køkken.

Bettina Bahl Franke er uddannet cater og har været selvstændig i 20 år indtil hun i maj 2019 begyndte som kok ved Det Grønne Køkken. 

Bettina Bahl Franke er meget glad for sit job, bl.a. fordi det er meget varierende.

“Ingen dage er ens,” siger Bettina Bahl Franke.

“Vi laver jo altid forskellige typer mad, og så er der også kontordelen med varebestillinger”, siger Bettina Bahl Franke, som er glad for at have et job, hvor man møder kunden, og sikrer sig at de får det, de forventer.

“Det er altid godt at have en god kundekontakt,” nævner Bettina Bahl Franke. ■

Skrevet af

Ingrid Johannsen
Ingrid JohannsenMediechef
Ring 21 19 02 80

Fotos af

Lene Neumann Jepsen
Lene Neumann Jepsen Kommunikationskonsulent
Ring 31 17 05 27