Artikelbeskrivelse

Jyske Bank har fokus på transportbranchen

Af Pernille Kjeldtoft Hansen
Som grænseby fungerer Padborg som Danmarks og Skandinaviens port til Europa, og det har igennem mange år betydet, at Padborg er blevet et samlingssted for transportbranchen og vognmænd, der opererer i ind- og udland.
At store transportvirksomheder holder til ved den dansk-tyske grænse har Jyske Bank valgt at arbejde med og udnytte, og i Padborg er der derfor placeret en specialafdeling med udelukkende fokus på transportbranchen.
Således fungerer erhvervsafdelingen i Jyske Bank Padborg som et specialiseret videns center, der kan rådgive kunder fra transportbranchen i hele landet og tilbyde assistance og ekspertise til andre af Jyske Banks 100 filialer.

Fokus på både erhverv og private

Jyske Banks placering på Kilen i Industriområdet i Padborg, hvor den flyttede til i 2009, giver pengeinstituttet en fordelagtig placering i forhold til erhvervsafdelingens kunder, som hovedsagligt udgøres af områdets vognmænd.
Men også for de private kunder er Jyske Bank fornuftigt placeret. Mange af dem passerer nemlig dagligt Kilen på deres vej til og fra Padborg, og så er det let lige at lægge vejen forbi.
Brugen af net- og mobilbank har dog gjort behovet for en fysisk filial blandt privat kunderne mindre, og kommunikation mellem rådgiver og kunde foregår i stigende grad via telefon og e-mail.
Alligevel har Jyske Bank tænkt nøje over indretning af lokaler, og når man træder ind i banken på Kilen i Padborg sættes sanserne øjeblikkeligt i gang.
Konceptet, der er indrettet efter, har skarpt fokus på kunden, der skal føle sig hjemme i de afslappede omgivelser. Informationssektioner, mødelokaler, der sælger forskellige slags drømme og en caféafdeling har til formål at gøre banken tilgængelig for alle, og de 11 ansatte i Padborg sidder placeret på en sådan måde, at en kunde altid kan nå sin rådgiver.
Således repræsenterer Jyske Bank Padborgs fysiske udtryk meget nøje visionen for deres bankvirksomhed, hvor erhverv såvel som privat økonomi er i fokus.

Bedst i Test

Jørn Marcussen, der er leder af Jyske Bank Padborgs privatafdeling er stolt over hans arbejdsplads og de dygtige rådgivere og eksperter, han hver dag arbejder sammen med. Deres hårde og kompetente arbejde resulterer i tilfredse kunder, og konceptet, som Jyske Bank bygger på, gør, at han stolt kan tilbyde kunderne et godt produkt.
Jyske Bank er netop kåret som ’Bedst i test’ af Forbrugerrådet Tænk Penge ud fra en vurdering af det produkt, som banken tilbyder i forholdt til den pris, som produktet sælges for.
’’Det er bare rigtig fedt’’, kommenterer Jørn Marcussen, og peger på den stolthed og anerkendelse, der ligger i det gode resultat. For ham beviser det, at Jyske Bank helt reelt arbejder i kundernes interesse, og deres eget, fordelagtige og veldigt populære boliglån, er hele umagen værd.
Sammen med sine 10 kollegaer er han sikker på at kunne tilbyde Padborgs indbyggere gode alternativer, og han henviser til testen, der beviser, at en modelfamilie kan spare op til 24.000 kr. årligt fra dyreste til billigste bank. Det er et særligt bemærkelsesværdigt resultat, og selvom han ved, at det langt fra er alle, der kan spare den slags penge, opfordrer han potentielle kunder i Padborgområdet til at tage testen, og han glæder sig til at rådgive interesserede om det gode produkt, som han mener, at Jyske Bank kan tilbyde både private- og erhvervskunder. 

Chef for Jyske Bank i Padborg, Jørn Marcussen glæder sig over, at banken er blevet kåret som ”Bedst i test”. Foto Tove Hansen

Chef for Jyske Bank i Padborg, Jørn Marcussen glæder sig over, at banken er blevet kåret som ”Bedst i test”. Foto Tove Hansen