
Værksteds- og kontorteamet på CS Auto. Fra venstre: Jannie Larsen, ejer Christian Schleussner, Søren Lorenzen, Laurids Andresen og Jannik Roth. På billedet mangler Søren Momme.
CS Auto i nyetableret Autoboss kæde
Sammen med 3 andre værkstedsejere har CS Auto valgt at afslutte samarbejdet med Bosch Car Service og er gået ind et stærkt netværkssamarbejde med navnet Autoboss.
Målet er at udvide kredsen af medlemmer af Autoboss, så kæden bliver landsdækkende.
47-årige Christian Schleussner, indehaver af CS Auto, opsagde samarbejdet med Bosch Car Service med udgangen af 2024. Sammen med andre værkstedsejere traf han en beslutning om, selv at ville styre udviklingen, udgifter og retningen i CS Auto.
Mystery shopper
“Bosch Car Service betaler mystery shoppers for at bestille en bilservice på vores værksteder, hvor de i forvejen har “plantet” nogle skjulte fejl. En mystery shopper kan sammenlignes med en madanmelder på en restaurant. De bestiller en service, og skal efterfølgende beskrive oplevelsen på i dette tilfælde værkstedet. Og hvis værkstedet ikke levede om til den mindste detalje i “sådan skal I gøre manualen”, så skulle “kundens” regning krediteres. I sidste ende handlede det om at producere et mersalg, og det vil vi ikke være med til”, fortæller Christian Schleussner, som i mange år har haft høje og meget tilfredsstillende kvalitetsmålinger på sit værksted.
“Vi er nogle værkstedsejere, som ikke længere kunne se sammenhængen og udviklingen i et dyrt koncept hos Bosch Car Service, som hverken tilgodeser vores kunder eller værkstedet”, siger Christian Schleussner.
Samarbejde med Au2parts
Det nye Autoboss samarbejde er etableret i samarbejde med Au2parts, som hjælper med markedsføring, kundestyring, efteruddannelse af vores medarbejdere, Fleet service aftaler, hvor alle serviceringer og reparationer samles ét sted, kvalitetssikring m.m. Mekanikere hos CS Auto er lige blevet tilmeldt nye elbilkurser på Tradium i Randers.
Som medlem af Auto boss holder CS Auto sig hele tiden opdateret indenfor bilteknologi og viden om alle bilmærker. Derudover bliver værkstedet regelmæssigt kontrolleret af CELF Kvalitetskontrol. De foretager uanmeldte besøg for at efterse værkstedets måleudstyr, serviceeftersyn og reparationer.
“Jeg har nok investeret 75.000 kr. i ny software, og vi bruger markedets bedste testudstyr til eftersyn og fejlfinding Vi lægger stor vægt på at kunderne kan få en oplevelse af et værksted med et højt kvalitetsniveau og en rigtig god lokal service. Det handler om tillid, kvalitet og faglighed”, siger Christian Schleussner, som selv er med i alle processer på værkstedet.
I CS Auto er ansat 12 medarbejdere, mekanikere, en lærling, chauffører og kontorpersonale. Christian Schleussner, som er uddannet mekaniker hos Chr. Agerley i Aabenraa i 1995, startede CS Auto i Padborg, den 1. august 2010, da han overtog værkstedet fra Sørens Auto v/Søren Sørensen.
Vejhjælp og bjergning
CS Auto råder over fire ladvogne eller fejeblade, som nogen kalder dem. To stk. fire akslede bjergningsvogne, en sættevognstrækker med nedbyget trailer, én Unimog og én firhjulstrukket bjergningsvogn.
“Vi kører for Falck og Viking assistance og har derudover mange landmænd, som vi hjælper med fri trækninger, og vognmænd, som vi hjælper i hele Europa, døgnet rundt, i 365 dage om året. Vores speciale er helt klart det tunge segment, d.v.s. lastbiler og busser”, fortæller Christian Schleussner. ■

Denne artikel er lagt på Gråsten Avis | Bov Avis den 3. april 2025
Skrevet af
Fotos af
Savner du en ældre artikel eller historie fra Gråsten og omegn, Broager, Egernsund eller måske Padborg, Kruså, Fårhus eller Frøslev så har du her et værktøj til at komme videre: Søg i vores omfattende PDF arkiv efter artikler fra andre års udgaver af Gråsten Avis og Bov Avis. Vores udvalg af artikler på hjemmesiden er begrænset til artikler der indeholder billeder hvorimod PDF arkivet indeholder alle offentliggjorte artikler.