
Gensynet bar tydeligt præg af et stærkt sammenhold, hvor gamle klassekammerater hurtigt fandt hinanden igen, selvom der er gået mange år siden sidst.
Herligt gensyn med guldkonfirmander
Det blev en dag præget af både glæde, minder og fællesskab, da guldkonfirmander samledes til gensyn i Sottrup Kirke.
Dagen begyndte med en stemningsfuld gudstjeneste, og for mange af deltagerne var det et rørende øjeblik igen at træde ind i kirkerummet, hvor de for 50 år siden stod som unge konfirmander.
Efter gudstjenesten fortsatte fejringen med en hyggelig sammenkomst på Ballebro Færgekro, hvor der blev god tid til at tale sammen, dele minder og genopfriske gamle historier. Snakken gik livligt rundt om bordene, og latteren havde let ved at finde vej frem.
Deltagerne var Anette Lei, Bent Staugaard, Birgit Damsgaard, Birgit Lyck, Bo Iversen, Finn Davidsen, Gitte Johansen, Gitte Nomanni, Hanne Jørgensen, Helle Viftrup Hansen, Jane Jensen, Jette Sørensen, Joan Jürgensen, Kirsten Andersen, Kurt Meyhoff, Kurt Pedersen, Merete Fog Jensen, Metha Solvang, Niels Møller, Svend Schütt og Vita Knudsen. ■
Denne artikel er lagt på Gråsten Avis | Bov Avis den 24. april 2026
Skrevet af
Fotos af
Savner du en ældre artikel eller historie fra Gråsten og omegn, Broager, Egernsund eller måske Padborg, Kruså, Fårhus eller Frøslev så har du her et værktøj til at komme videre: Søg i vores omfattende PDF arkiv efter artikler fra andre års udgaver af Gråsten Avis og Bov Avis. Vores udvalg af artikler på hjemmesiden er begrænset til artikler der indeholder billeder hvorimod PDF arkivet indeholder alle offentliggjorte artikler.

